KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Środa 15.04.

1. Zabawa: „Powitanie robotów”

Dzieci zamieniają się w roboty, poruszają się jak roboty, mówią jak roboty. Na sygnał rodzica (np. klaśnięcie), zatrzymują się – są wyłączone. Na drugi sygnał rodzica, poruszają się dalej. Rodzice i dzieci – możecie zamienić się rolami.

2. Zabawy przy muzyce :

Wiosenne deszcze”.

Do tej zabawy potrzebny będzie papierowy talerzyk lub wycięte z papieru koło. Przy muzyce dzieci spacerują w różnych kierunkach, trzymając talerzyk – parasol nad głową. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i, stukając palcami w talerzyk, naśladują padający deszcz. Najpierw delikatnie, potem coraz mocniej. Zabawę oczywiście powtarzamy kilka razy. Rodzice mogą pobawić się razem z dziećmi.

Kropelki deszczu”.

Do tej zabawy przydadzą się wykonane przez Was wcześniej grzechotki z buteleczek po jogurcie. Jeśli ich nie macie to nic nie szkodzi – wystarczą ręce.

Włączcie dowolną muzykę. Poruszajcie się swobodnie przy muzyce. Na przerwę dzieci się zatrzymują, a rodzic uderzając ręką w stół, klaszcząc lub potrząsając grzechotką np. 5 razy, daje sygnał dzieciom – kropelkom, aby podskoczyły tyle razy, ile usłyszały uderzeń. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3. Urządzenia techniczne w moim domu.

Kochane „Jeżyki”. Rozejrzyjcie się po swoim domu. Popatrzcie, jakie urządzenia znajdują się w poszczególnych pomieszczeniach. Nazwijcie je, powiedzcie do czego służą. Podzielcie ich nazwy na sylaby, powiedzcie, jaką głoskę słychać na początku wyrazu, a jaką na końcu?

4. Zabawa matematyczna: „Poszukiwacze figur”.

Kochani rodzice, ukryjcie w różnych miejscach wycięte z papieru figury geometryczne. Niech dzieci ich szukają według waszych wskazówek – mówcie „ciepło” - gdy są blisko ukrytej figury i „zimno” - gdy się od niej oddalają. Kiedy już odnalezione są wszystkie figury, możecie zaproponować dzieciom zabawę w klasyfikowanie figur np. według koloru lub kształtu. Rodzice, możecie pokazać dziecku dowolną figurę i poprosić, aby ją nazwało i znalazło figurę w takim samym kształcie tylko większą lub mniejszą. Poproście, aby dzieci ułożyły figury od najmniejszej do największej, a potem odwrotnie.

5. Praca plastyczna „Mój robot”

Kochane „Jeżyki”, z wyciętych figur geometrycznych stwórzcie robota. Przyklejcie go na kartkę. Dorysujcie brakujące elementy. Może go nazwiecie i wymyślicie do czego służy? A może policzycie ile potrzebowaliście kół, kwadratów, trójkątów, prostokątów do ułożenia waszego robota?

6. Masażyk - „Odkurzacz” - Bolesław Kołodziejski

Na koniec wspólnych zabaw odprężający masażyk. Usiądźcie wygodnie, plecami do rodzica. Zabawę możecie powtórzyć zamieniając się rolami.

 

Szuru szu, szuru szu,

Przesuwamy dłoń swobodnym ruchem po ciele dziecka,

pan odkurzacz poszedł w ruch.

Jeździ w koło po podłodze,

warczy przy tym bardzo srodze.

Szuru szu, szuru szu,

wjeżdża wszędzie w zakamarki,

wsuwamy dłoń pod pachę, za kołnierz, we włosy itp.,

czyści też  najmniejsze szparki.

Wszystkie brudy migiem wciąga

naśladujemy palcami zbieranie okruszków,

i dokładnie pokój sprząta.

Kiedy skończy, zobaczycie,

cały pokój zacznie lśnić,

głaszczemy dziecko po całym ciele,

a odkurzacz w ciemnym kącie

o sprzątaniu będzie śnić.

głaszczemy dziecko po głowie, przytulamy się do niego lub kładziemy głowę na jego plecach.

 

Miłej zabawy i zapraszam jutro.