KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Propozycje zabaw na środę 8.04. 2020

Drogie Rybki!

Dziś tańce, muzyka i piosenka! Zapraszamy do zabawy! Zobaczymy może uda się wam zaśpiewać piosenkę razem z rodzicami lub rodzeństwem?

  1. Powitanie "Hopsasa" (B. Szelągowska)

Dziecko wykonuje polecenia wynikające z treści rymowanki, a na koniec klaszczą:

Hopsasa, hopsasa

podskakują nóżki

hopsasa, hopsasa

stańmy na paluszki.

Hopsasa, hopsasa

zakręćmy się wkoło

hopsasa, hopsasa,

ale nam wesoło.

  1. „Żółty kurczaczek” - Śpiewające brzdące – zapoznanie z piosenką (wysłuchanie i omówienie treści piosenki, próba śpiewania z podkładem muzycznym).

Piosenkę „Żółty kurczaczek” - Śpiewające brzdące można wyszukać w Internecie. Ewentualnie można wykorzystać inną dowolną piosenkę dla dzieci o podobnej świątecznej tematyce.

Dziecko wysłuchuje kilka razy piosenkę, chętne dziecko może spróbować ją zaśpiewać z podkładem muzycznym wspólnie z rodzicem. Podczas wspólnego nucenia rodzic zachęca dziecko do wesołego, spontanicznego tańca wyrażającego tekst piosenki, dreptanie, machanie skrzydełkami itp. .

Potem rodzic czyta dziecku tekst piosenki i jednocześnie rysuje lekko ołówkiem kontury wykluwającego się z jajka kurczątka. Przy powtórnym czytaniu chętne dziecko rysuje kurczątko mazakami lub kredkami po śladzie i koloruje kurczaczka lub może samodzielnie wykonać rysunek.

Ze skorupki wyskakuję,

Mama kurka mnie pilnuje,

A ja biegam tu i tam,

Skrzydełkami macham Wam.

Ref: Żółta główka, żółty dziobek,

Żółty kolor bardzo lubię.

Żółty mam kubraczek cały,

Bo ja jestem kurczak mały. / x2

Jak słoneczko wszystkich cieszę,

Taki ze mnie żółty śmieszek.

Każdy bardzo lubi mnie

I się ze mną bawić chce.

Ref: Żółta główka, żółty dziobek,

Żółty kolor bardzo lubię.

Żółty mam kubraczek cały,

Bo ja jestem kurczak mały. / x2

Rodzic omawia treść piosenki i zadaje pytania:

- Kto wykluł się z jajeczka?

- Co robi Mama kurka?

- Jak bawi się kurczaczek?

- Jakiego koloru jest kurczaczek? Czy kurczaczki są zawsze żółte?

- Jakie dźwięki wydaje kurczaczek?

Ćwiczenia ortofoniczne pi, pi, pi – pi, pi,pi – wypowiadane raz cicho, raz głośno, raz szybko, raz wolno.

Środki dydaktyczne: dowolna piosenka dla dzieci na przykład „Żółty kurczaczek” - Śpiewające brzdące (dostępna w Internecie), mazaki lub kredki, papier.

  1. „Taniec kurcząt w skorupkach”- zabawa i taniec do muzyki M. Musorgskiego.

Rodzic wyszukuje na kanale Youtube utwór Modesta Musorgskiego - "Taniec kurcząt w skorupkach" i zachęca dziecko do wysłuchania i zabawy muzycznej.

Podczas słuchania rodzic i dziecko „kurczak” biegają po pokoju na palcach, machając rękami niczym „skrzydełkami”. Kiedy umilknie muzyka i usłyszą uderzenie w talerze (pokrywki), oznacza to, że nadciąga burza i „kurczaki” muszą schronić się przed deszczem, chowają się pod parasol. Deszcz przestaje padać - „kurczaki” wychodzą i zaczynają tańczyć dowolne pląsy przy muzyce ekspresyjnie wyrażając emocje związane ze słuchaną muzyką. Podczas swobodnego pląsania rodzic i dziecko odpowiednio reagują  na zmiany tempa oraz wysokość dźwięków.

Środki dydaktyczne : utwór Modesta Musorgskiego (dostępny w Internecie), talerze (2 pokrywki od garnka)

Miłej wspólnej zabawy i do jutra!

Zachęcam do obejrzenia i wspólnego omówienia filmu edukacyjnego „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc” Domowe Przedszkole lub innego dostępnego w Internecie filmu dla dzieci o tematyce i zwyczajach świątecznych.

  1. Zadanie dodatkowe dla chętnych (przed posiłkiem):

„Co jest w jajku”- zabawa badawcza

Rodzic stawia na tacy dwa spodeczki oraz kładzie jedno surowe jajko. Omawia wygląd jajka: jaki ma kolor, kształt, zapoznaje się z określeniem skorupka i mówi do czego służy oraz czy skorupka jest miękka czy twarda, a może krucha. Na pierwszy spodeczek rodzic rozbija jajko surowe i pokazuje jak wygląda w środku. Oddziela żółtko od białka. Czy białko i żółtko można ze sobą mieszać? Następnie dziecko miesza żółtko z białkiem.

Wyciąganie wniosków: Skąd się biorą jajka? Co możemy zrobić ze zmieszanych jaj? Może razem zrobicie jajecznicę?