Zamierzenia wych - dyd.
STYCZEŃ
Tydzień III – Kocham babcię, kocham dziadka – bycie z nimi to jest gratka! (18.01.-22.01.)
Kształtowanie mowy i myślenia
„Moja rodzina” – rozmowa w oparciu o oglądane zdjęcia rodzin dzieci, tworzenie schematów rodzinnych – drzew genealogicznych, zwrócenie uwagi na pokoleniowość i stopnie pokrewieństwa. „Moja babcia, mój dziadek” – zabawa językowa, przedstawienie imion babć i dziadków, utrwalanie imion najbliższych. „Gdy dziadkowie byli mali…” – prezentacja multimedialna, poznanie zabawy z czasów dzieciństwa babć i dziadków.
Kształtowanie pojęć matematycznych
„Prezenty dla babci i dziadka” – zabawa matematyczna, układanie wzorów z klocków Dienesa według instrukcji słownej. „Dom babci i dziadka” – zabawa matematyczna, układanie kompozycji z kolorowych patyczków według wzoru, powtarzanie rytmicznych układów.
Rozwijanie sprawności ruchowej
„Zabawy z babcią i dziadkiem” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z szarfami i laskami gimnastycznymi.
Umuzykalnienie
„Kocham babcię, kocham dziadka” – zajęcia muzyczne („Ale jest wesoło!” – zabawa ortofoniczna; „Dobrze mi u dziadków” – nauka piosenki, omówienie charakteru, budowy i treści piosenki, zabawa taneczna do utworu; „Rodzina trzyma się razem” – zabawa muzyczno-rytmiczna; „Kolorowe wstążki” – improwizacja ruchowa z paskami bibuły).
Zajęcia plastyczne
„Moi dziadkowie” – praca plastyczna, stworzenie drzewa genealogicznego.
„Moja ulubiona książka” (koncepcja pracy przedszkola) – rozmowa na temat ulubionych książek dziecka, poznanie ulubionych książek w rodzinie (mamy, taty, rodzeństwa, babci, dziadka), przypomnienie różnych gatunków literackich, przegląd międzygrupowy „Okładka do mojej ulubionej książki”.
COVID-19. Utrwalanie zasad obowiązujących w czasie reżimu sanitarnego. Systematyczne przypominanie o myciu rąk, nie dotykaniu ust, nosa, oczu itp. Próba zachowania dystansu społecznego.
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM:
STYCZEŃ
Tydzień I
Poniedziałek
Utrwalenie słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, winter, snow.
Środa
Układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części. Słuchanie piosenki „I’m a little snowman”.
Tydzień II
Poniedziałek
Nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots.
Środa
Winter weather- zabawy utrwalające słownictwo o tematyce zimowej.
Tydzień III
Poniedziałek
Nauka słownictwa związanego z zimą: winter, snowman, snow, snowflake, winter hat, gloves, sled.
Środa
Nauka piosenki „Little snowflake”.
Tydzień IV
Poniedziałek
Opposites – wprowadzenie słownictwa: small, big, open, shut, quiet, loud, cold, hot, fast, slow. „Make a circle”.
Środa
Gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny.