KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia wych - dyd.

CZERWIEC

Tydzień IV – Góry, morze, wieś, jezioro… Gdzie rodzice nas zabiorą? (21.06.-25.06.)

Kształtowanie mowy i myślenia

„Pożegnanie” – rozmowa po wysłuchaniu opowiadania nauczyciela, określanie uczuć i emocji bohaterów. „Dokąd na wakacje?” – rozmowa o wakacyjnych planach, zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną wypowiedzi – czas przyszły czasowników. „Skąd wyruszamy na wakacje?” – zabawa językowa, łączenie z nazwami środków lokomocji odpowiednich nazw miejsc. „Letnie marzenia” – rozmowa kierowana na temat marzeń realnych i tych mało rzeczywistych.

Rozwijanie sprawności ruchowej

„Wyruszamy na wakacje” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych, opowieść ruchowa przy muzyce.

Umuzykalnienie

„Wakacyjne podróże” – zajęcia muzyczne („Czym jedziemy na wakacje?” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie odgłosów różnych pojazdów; „Pociągi” – zabawa muzyczno-ruchowa; „Pójdziemy na wycieczkę” – nauka piosenki, omówienie charakteru, budowy i treści piosenki, instrumentacja utworu; „Co to za pojazd?” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie odgłosów różnych pojazdów; „Czy to krakowiak czy kujawiak?” – zabawa taneczna).

Kształtowanie pojęć matematycznych

„Pocztówka z wakacji” – zabawa matematyczna, tworzenie gry typu "ściganka", wdrażanie do przestrzegania reguł gry, doskonalenie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole. „Muzealna ekspozycja” − zabawa matematyczna z klockami Dienesa, układanie wybranych elementów w rząd lub szereg, stosowanie pojęć, przeliczanie klocków.

Zajęcia plastyczne

„Wakacyjny wagonik” – praca plastyczna, wykonanie wagonika kolejowego dowolną techniką plastyczną, umieszczenie w oknie autoportretu.

COVID-19. Utrwalanie zasad obowiązujących w czasie reżimu sanitarnego. Systematyczne przypominanie o myciu rąk, nie dotykaniu ust, nosa, oczu itp. Próba zachowania dystansu społecznego.

 

Tydzień V – Hej, na wakacje już czas! (28.06.-02.07.)

Kształtowanie mowy i myślenia

„Nadeszło lato” – rozmowa kierowana na podstawie ilustracji, wskazywanie cech charakterystycznych lata, porównywanie wszystkich pór roku. „Co lubię robić podczas wakacji?” – zabawa słownikowa, ustalenie kodeksu bezpiecznego zachowania podczas wakacyjnych wyjazdów. „Owocowe przechwałki” – rozmowa po wysłuchaniu opowiadania D. Skwark, porównywanie owoców, wzmacnianie wiary dzieci we własne siły.

Rozwijanie sprawności ruchowej

„Na letniej łące” – ogólnorozwojowy zestaw ćwiczeń ruchowych.

Umuzykalnienie

„Wakacje to i morze, i owoce, i nie tylko!” – zajęcia muzyczne („Owocowe piosenki” – zabawa wokalna w grupach (echo rytmiczne); „Wielka wyprawa po owoce” – zabawa ruchowo-naśladowcza; „Morskie opowieści” – nauka piosenki, omówienie charakteru, budowy i treści piosenki, instrumentacja utworu; „Letnia orkiestra” – zabawa doskonaląca koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową; „Taniec czarownika” – zabawa inhibicyjno-incytacyjna; „Zabawa na plaży” – relaksacyjna zabawa ilustracyjna).

Kształtowanie pojęć matematycznych

„Robimy zakupy na wakacje” – zabawa matematyczna, przeliczanie elementów, porównywanie liczebności, stosowanie pojęć. „Owocowo-warzywne rytmy” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność tworzenia rytmów trój- i czteroelementowych, próba przełożenia dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na drugą (np. ze słuchu na czynność i odwrotnie, z emblematów na kolorowe klocki itp.).

Zajęcia plastyczne

„Podniebne kino” – improwizacja plastyczna poprzedzona zabawą językową doskonalącą umiejętność obserwowania i opowiadania. „Moja łąka” – praca plastyczna wykonana technikami mieszanymi.

COVID-19. Utrwalanie zasad obowiązujących w czasie reżimu sanitarnego. Systematyczne przypominanie o myciu rąk, nie dotykaniu ust, nosa, oczu itp. Próba zachowania dystansu społecznego.

Zabawy z językiem angielskim – Czerwiec

Tydzień I

Poniedziałek

Nauka słów związanych z owocami: apple, orange, watermelon, pear, grapes, plum, banana, lemin, peach, strawberry, raspberry, blackberry.

Środa

Utrwalenie słownictwa przy piosenkach: „Do You Like Fruits?, Apples& Bananas”.

Tydzień II

Poniedziałek

Nauka słów związanych z czynnościami: swimming, playing, riding a bike, reading.

Środa

Utrwalenie słownictwa, odpowiadanie na pytanie „What do you like to do?”. Zabawa „Bingo- fruits”.

Tydzień III

Poniedziałek

Nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandals.

Środa

Projektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrań, zabawy z kartami obrazkowymi.

Tydzień IV

Poniedziałek

Powtórzenie i podsumowanie materiału leksykalnego. Powtórzenie piosenek.

Środa

Zabawa „Which one is missing?”. Zabawy i gry o tematyce wakacyjnej – zabawy w kole, zabawy z kartami obrazkowymi przedstawiającymi różne wakacyjne miejsca.