KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia wych - dyd.

STYCZEŃ

Tydzień III – Kocham babcię, kocham dziadka – bycie z nimi to jest gratka! (18.01.-22.01.)

Kształtowanie mowy i myślenia

„Moja rodzina” – rozmowa w oparciu o oglądane zdjęcia rodzin dzieci, tworzenie schematów rodzinnych – drzew genealogicznych, zwrócenie uwagi na pokoleniowość i stopnie pokrewieństwa. „Moja babcia, mój dziadek” – zabawa językowa, przedstawienie imion babć i dziadków, utrwalanie imion najbliższych. „Gdy dziadkowie byli mali…” – prezentacja multimedialna, poznanie zabawy z czasów dzieciństwa babć i dziadków.

Kształtowanie pojęć matematycznych

„Prezenty dla babci i dziadka” – zabawa matematyczna, układanie wzorów z klocków Dienesa według instrukcji słownej. „Dom babci i dziadka” – zabawa matematyczna, układanie kompozycji z kolorowych patyczków według wzoru, powtarzanie rytmicznych układów.

Rozwijanie sprawności ruchowej

„Zabawy z babcią i dziadkiem” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z szarfami i laskami gimnastycznymi.

Umuzykalnienie

„Kocham babcię, kocham dziadka” – zajęcia muzyczne („Ale jest wesoło!” – zabawa ortofoniczna; „Dobrze mi u dziadków” – nauka piosenki, omówienie charakteru, budowy i treści piosenki, zabawa taneczna do utworu; „Rodzina trzyma się razem” – zabawa muzyczno-rytmiczna; „Kolorowe wstążki” – improwizacja ruchowa z paskami bibuły).

Zajęcia plastyczne

„Moi dziadkowie” – praca plastyczna, stworzenie drzewa genealogicznego.

„Moja ulubiona książka” (koncepcja pracy przedszkola) – rozmowa na temat ulubionych książek dziecka, poznanie ulubionych książek w rodzinie (mamy, taty, rodzeństwa, babci, dziadka), przypomnienie różnych gatunków literackich, przegląd międzygrupowy „Okładka do mojej ulubionej książki”.

COVID-19. Utrwalanie zasad obowiązujących w czasie reżimu sanitarnego. Systematyczne przypominanie o myciu rąk, nie dotykaniu ust, nosa, oczu itp. Próba zachowania dystansu społecznego.

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM:

STYCZEŃ

Tydzień I

Poniedziałek

Utrwalenie słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, winter, snow.

Środa

Układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części. Słuchanie piosenki „I’m a little snowman”.

Tydzień II

Poniedziałek

Nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots.

Środa

Winter weather- zabawy utrwalające słownictwo o tematyce zimowej.

Tydzień III

Poniedziałek

Nauka słownictwa związanego z zimą: winter, snowman, snow, snowflake, winter hat, gloves, sled.

Środa

Nauka piosenki „Little snowflake”.

Tydzień IV

Poniedziałek

Opposites – wprowadzenie słownictwa: small, big, open, shut, quiet, loud, cold, hot, fast, slow. Make a circle”.

Środa

Gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny.