KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia wych - dyd.

CZERWIEC

Tydzień I – Moje ulubione zabawy

Kształtowanie mowy i myślenia

„Dzieci na świecie” – rozmowa kierowana przy ilustracjach, dostrzeganie cech charakterystycznych wyglądu, kultury i środowiska mieszkańców różnych regionów kuli ziemskiej, kształtowanie uczuć tolerancji wobec przedstawicieli innych narodowości. „Moje ulubione zabawy” – zabawa słowna, wypowiadanie się swobodnie o swoich upodobaniach dotyczących zabaw i wykorzystywania wolnego czasu. „Magiczny worek” – zabawa językowo-badawcza doskonaląca zmysł dotyku; rozpoznawanie przedmiotów z zamkniętymi oczami.

Kształtowanie pojęć matematycznych

„Najmniejsze – największe” – zabawa matematyczna, układanie kolorowych, papierowych kół w szeregi rosnące i malejące (od najmniejszego do największego i od największego do najmniejszego), przeliczanie kół. „Czary z kółek” – zabawa matematyczna, układanie dowolnych kompozycji z kół według instrukcji dorosłego i pomysłu dziecka, odtwarzanie, układanie i kontynuowanie rytmów z wykorzystaniem kół.

Umuzykalnienie

„Muzyczne zabawy” – zajęcia muzyczne wyzwalanie spontanicznej aktywności ruchowej, rozwijanie wyobraźni muzycznej, doskonalenie szybkiej reakcji na przerwę w muzyce („Tanecznym krokiem” – konkurs taneczny, „Muzyczne figurki” – zabawa muzyczno-ruchowa, „Taniec z misiem” – pląsy przy muzyce tanecznej z misiem, „Masażyk misia” – zabawa relaksacyjna), uwrażliwienie na budowę, nastrój i charakter utworów, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych, wyzwalanie wyobraźni muzyczno-ruchowej, doskonalenie szybkiej reakcji na przerwę w muzyce.

Rozwijanie sprawności ruchowej

„Lubimy zabawy ruchowe” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych, rozwijanie motoryki dużej.

Zajęcia plastyczne

„Wesoły świat dzieci” – improwizacja plastyczna, doskonalenie motoryki małej i wyobraźni podczas pracy plastycznej, wykorzystanie różnych metod i technik plastycznych.

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W CZERWCU:

1. Zwroty używane przez nauczyciela:

Stand up/sit down

Let`s sing

Show me…

Where’s…?

2. Zwroty i wyrażenia, wprowadzane słownictwo

- nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandals

- nauka słów związanych z wakacjami: holidays, sun, sea, beach, sand, cap

- nauka warzyw: carrot, cabbage, broccoli, potato, spinach, celery, garlic, onion, leek

- nauka owoców: apple, pear, cherries, mango, grapes, berries,

3. Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

- Hello song/ Goodbye song

- One potatoe

- The wheels on the bus

- Rock scissors paper

- Vegetable Song - The Singing Walrus

- Fruit Song for Kids – The Singing Walrus

 

Zachęcam do słuchania piosenek i wspólnej zabawy z dziećmi. Jeśli wprowadzamy nowe słownictwo, prezentujmy dzieciom obrazek, który można znaleźć w internecie. Wprowadzamy słownictwa tylko z jednego działu. Proponuję utrwalać z dziećmi poznane już słownictwo:

- kolory: blue, green, red, blued, orange, pink

- liczby 1-10

- części ciała: head, nose, eyes, arms, legs, ears,

- pojazdy: car, bike, train, plane, boat, bus

- wiejskie zwierzęta: duck, pig, cat, dog, horse, cow, hen

- dzikie zwierzęta: snake, zebra, monkey, lion, crocodile, giraffe,

 

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć m.in piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim

www.supersimplelearning.com, www.dreamenglish.com, www.youtube.com