Zamierzenia wych - dyd.
STYCZEŃ
Tydzień III- Kocham babcię, kocham dziadka - bycie z nimi to jest gratka ! (18.01.- 22.01) Poniedziałek Kształtowanie mowy i myślenia Wtorek Zajęcia plastyczne Środa „Srebrne druty”- nauka piosenki; „Poszło dziewczę po ziele” – utrwalenie tańca śląskiego Czwartek Ćwiczenia gimnastyczne Piątek Kształtowanie pojęć matematycznych
|
Tydzień II – CAŁY Z CEGŁY, MA DWIE WIEŻE, W TYM ZAMKU KIEDYŚ MIESZKALI RYCERZE (11.01.-15.01.)
Kształtowanie mowy i myślenia
„Dawno, dawno temu” – opowiadanie twórcze, tworzenie spontanicznej wypowiedzi wspólnie z innymi dziećmi. „Król/królowa” – zabawa rozwijająca samoświadomość i wzmacniająca poczucie własnej wartości. „Bajka o królu Żółtko” – uważne wysłuchanie tekstu W. Widłaka, rozmowa na temat treści utworu.
Kształtowanie pojęć matematycznych
„Konkurs dla młodych inżynierów budownictwa” – wznoszenie budowli z klocków, obiektywna ocena wysokości za pomocą sztywnej miarki oraz szacunkowa „na oko”. „Wyprawa po skarb” – zabawa dydaktyczna; poruszanie się po sali według wskazówek na mapie, właściwe odczytywanie symboli graficznych, odnajdywanie ukrytych skarbów – zabawek.
„Umuzykalnienie
„Baju, baj, książeczko” – nauka piosenki, omówienie treści i nastroju piosenki. „Menuet” – zabawy taneczna przy muzyce z epoki – menuet, chodzony itp. „Zabawa z woreczkami” – zabawa muzyczno-ruchowa.
Rozwijanie sprawności ruchowej
„Turniej rycerski” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych, rywalizacja zespołowa i indywidualna w konkurencjach sportowych na wzór średniowiecznych turniejów
Zajęcia plastyczne
„Mój smok” – praca plastyczna, malowanie farbami inspirowane wysłuchanym utworem literackim K. Makuszyńskiego „O wawelskim smoku”. „Rycerz i królewna” – kolorowanie i ozdabianie sylwet z „Wycinanek-składanek”. „Księżniczki i rycerze” – wykorzystanie sylwet w zabawie tematycznej.
COVID-19. Utrwalanie zasad obowiązujących w czasie reżimu sanitarnego. Systematyczne przypominanie o myciu rąk, nie dotykaniu ust, nosa, oczu itp. Próba zachowania dystansu społecznego.
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM:
STYCZEŃ
Tydzień I
Wtorek
Utrwalenie słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, winter, snow.
Czwartek
Układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części. Słuchanie piosenki „I’m a little snowman”.
Tydzień II
Wtorek
Nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots.
Czwartek
Winter weather- zabawy utrwalające słownictwo o tematyce zimowej.
Tydzień III
Wtorek
Nauka słownictwa związanego z zimą: winter, snowman, snow, snowflake, winter hat, gloves, sled.
Czwartek
Nauka piosenki „Little snowflake”.
Tydzień IV
Wtorek
Opposites – wprowadzenie słownictwa: small, big, open, shut, quiet, loud, cold, hot, fast, slow. „Make a circle”.
Czwartek
Gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny.