KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia wych - dyd.

STYCZEŃ

Tydzień III- Kocham babcię, kocham dziadka - bycie z nimi to jest gratka ! (18.01.- 22.01)

Poniedziałek 

Kształtowanie mowy i myślenia
„Ola i zakładka dla babci” - wysłuchanie opowiadania, analiza treści. Rozmowa kierowana na temat babci i dziadka w oparciu o zdjęcia. Zwrócenie uwagi  na stopnie pokrewieństwa. „Gdy dziadkowie byli mali…”- zabawy z czasów dzieciństwa babć i dziadków oraz współczesne (karta pracy)

Wtorek

Zajęcia plastyczne
„Prezent dla babci i dziadka” –wykonanie z masy solnej serduszek - przyozdabianie ich koralikami, cekinami, brokatem. „Laurka dla dziadków” –  wyklejanie pestkami od śliwek szablonu kwiatka

Środa
Umuzykalnienie

„Srebrne druty”- nauka piosenki; „Poszło dziewczę po ziele” –  utrwalenie tańca śląskiego

Czwartek

Ćwiczenia gimnastyczne
Zabawy z babcią i dziadkiem”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych z szarfami i woreczkami

Piątek

Kształtowanie pojęć matematycznych
„Portret dziadka”- rysowanie portretu dziadka wg scenariusza E,Gruszczyk- Kolczyńskiej i E.Zielińskiej – nazywanie poszczególnych części twarzy

 

Tydzień II – CAŁY Z CEGŁY, MA DWIE WIEŻE, W TYM ZAMKU KIEDYŚ MIESZKALI RYCERZE (11.01.-15.01.)

Kształtowanie mowy i myślenia

„Dawno, dawno temu” – opowiadanie twórcze, tworzenie spontanicznej wypowiedzi wspólnie z innymi dziećmi. „Król/królowa” – zabawa rozwijająca samoświadomość i wzmacniająca poczucie własnej wartości. „Bajka o królu Żółtko” – uważne wysłuchanie tekstu W. Widłaka, rozmowa na temat treści utworu.

Kształtowanie pojęć matematycznych

„Konkurs dla młodych inżynierów budownictwa” – wznoszenie budowli z klocków, obiektywna ocena wysokości za pomocą sztywnej miarki oraz szacunkowa „na oko”. „Wyprawa po skarb” – zabawa dydaktyczna; poruszanie się po sali według wskazówek na mapie, właściwe odczytywanie symboli graficznych, odnajdywanie ukrytych skarbów – zabawek.

Umuzykalnienie

„Baju, baj, książeczko” – nauka piosenki, omówienie treści i nastroju piosenki. „Menuet” – zabawy taneczna przy muzyce z epoki – menuet, chodzony itp.  „Zabawa z woreczkami” – zabawa muzyczno-ruchowa.

Rozwijanie sprawności ruchowej

 „Turniej rycerski” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych, rywalizacja zespołowa i indywidualna w konkurencjach sportowych na wzór średniowiecznych turniejów

Zajęcia plastyczne

 „Mój smok” – praca plastyczna, malowanie farbami inspirowane wysłuchanym utworem literackim K. Makuszyńskiego „O wawelskim smoku”.  „Rycerz i królewna” – kolorowanie i ozdabianie sylwet z „Wycinanek-składanek”. „Księżniczki i rycerze” – wykorzystanie sylwet w zabawie tematycznej.  

COVID-19. Utrwalanie zasad obowiązujących w czasie reżimu sanitarnego. Systematyczne przypominanie o myciu rąk, nie dotykaniu ust, nosa, oczu itp. Próba zachowania dystansu społecznego.

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM:

STYCZEŃ

Tydzień I

Wtorek

Utrwalenie słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, winter, snow.

Czwartek

Układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części. Słuchanie piosenki „I’m a little snowman”.

Tydzień II

Wtorek

Nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots.

Czwartek

Winter weather- zabawy utrwalające słownictwo o tematyce zimowej.

Tydzień III

Wtorek

Nauka słownictwa związanego z zimą: winter, snowman, snow, snowflake, winter hat, gloves, sled.

Czwartek

Nauka piosenki „Little snowflake”.

Tydzień IV

Wtorek

Opposites – wprowadzenie słownictwa: small, big, open, shut, quiet, loud, cold, hot, fast, slow. Make a circle”.

Czwartek

Gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny.