Zamierzenia wych - dyd.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - kwiecień tydzień II- „Obserwujemy pogodę”
Poniedziałek
Kształtowanie mowy i myślenia
„Kapryśna pogoda” – słuchanie wiersza B. Formy, opisywanie pogody typowej dla poszczególnych pór roku, przyporządkowanie symbolu pogody do pory roku, karta pracy.
„Jaka jest dzisiaj pogoda?” – założenie kalendarza pogody, obserwacja pogody, sporządzanie notatek obserwacyjnych
Ćwiczenia gimnastyczne
Zestaw zabaw ruchowych "Gimnastyka dla smyka".
Wtorek
Kształtowanie pojęć matematycznych
„Godziny na zegarach” – prezentacja budowy zegara, próba odczytywania godzin na zegarze.
„Układamy chmurki deszczowe o różnych rozmiarach” – zabawa matematyczna, układanie na chmurkach tylu kropel deszczu, ile wskazuje liczba, dodawanie i odejmowanie w zakresie 15.
Umuzykalnianie
„Deszczowa piosenka” – zabawa taneczna z wykorzystaniem lasek gimnastycznych- parasolek.
Środa
Umuzykalnianie
„Deszczowa piosenka"- wysłuchanie piosenki, nauka słów.
Zajęcia plastyczne
„Deszczowa kompozycja” – tworzenie dowolnych kompozycji z powycinanych kropli deszczu, np. deszczowego ludzika, kwiatka, domu.
Jęz. ang. Nauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb, swim, jump, roll, run, dance, fly
Czwartek
Ćwiczenia gimnastyczne Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XXXVI
Kształtowanie mowy i myślenia
„O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku” – słuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej, opisywanie pogody kwietniowej, wyjaśnienie, co to znaczy „ubierać się na cebulkę”.
„Zagadki o pogodzie” – rozwiązywanie zagadek, wybieranie symbolu pogodowego będącego rozwiązaniem.
Piątek
Zajęcia plastyczne
„Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata"- wyjaśnienie znaczenia pojęcia, wykonanie ilustracji przedstawiającej znaczenie przysłowia.
Kształtowanie mowy i myślenia
„Dom pod słońcem” – wysłuchanie opowiadania J. Martynowskiej, wczuwanie się w uczucia innych ludzi.
Jęz. ang. Nauka piosenki „Around a circle”, zabawy ruchowe utrwalające poznane słownictwo.