KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia wych - dyd.

Marzec/ kwiecień 2020  „Ach, ta pogoda!"

Działania edukacyjne

Kształtowanie mowy+ ćwiczenia gimnastyczne

„Wiosenne opady”- wysłuchanie wiersza „Ulewa” M. Strzałkowskiej, rozmowa na temat treści utworu i wiosennych opadów.

„Wiosenny kalendarz pogody”- założenie tygodniowego kalendarza zjawisk pogodowych.

„Tańczące kropelki”- ćwiczenia gimnastyczne, kształtowanie prawidłowej postawy ciała

Kształtowanie pojęć matematycznych+ umuzykalnienie

„Kolory tęczy”- zabawa matematyczna.

„Wiosna w ogródku- Fasolki”- słuchanie piosenki, omówienie jej treści.

Umuzykalnienie + zajęcia plastyczne

„Wiosna w ogródku”- nauka piosenki.

Nauka przysłowia „Kwiecień – plecień…”

„Deszczowa wiosna”- praca plastyczna, malowania farbami, rozwijanie wyobraźni dzieci.

Ćwiczenia gimnastyczne+ kształtowanie mowy i myślenia

„W krainie tęczy”- ćwiczenia gimnastyczne.

„Wietrzyk, wiatr, wicher”- wysłuchanie wiersza „Wiosenny wietrzyk” J. Kulmowej jako punkt wyjścia do rozmowy na temat wiatru.

Zajęcia plastyczne + kształtowanie mowy i myślenia

„Tęcza”- praca plastyczna według inwencji twórczej dziecka oraz dostępnych materiałów plastycznych. Wykonanie pracy zgodnie z tematem.

„Szyfrowana pogoda”- rozwiązywanie zagadek o zjawiskach pogodowych.

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W KWIETNIU

  1. Zwroty używane przez nauczyciela:

Stand up/sit down

Let`s sing

Show me…

Where’s…?

  1. Zwroty i wyrażenia, wprowadzane słownictwo

- nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella

- nauka słów związanych z zawodami: policeman, nurse, firefigher, farmer, doctor, waiter, teacher

- nauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, running

- utrwalenie słów: wild animals, farm animals za pomocą piosenek i obrazków

  1. Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

- Hello song/ Goodbye song

- What do you do?- Jobs song for kids

- We all fall down- Super simple songs

- Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun- Super simple songs

- The animals on the farm- Super simple songs

- Jungle Animals Song- Nursery Rhymes

 

Zachęcam do słuchania piosenek i wspólnej zabawy z dziećmi. Jeśli wprowadzamy nowe słownictwo prezentujmy dzieciom obrazek, który można znaleźć w internecie. Wprowadzamy słownictwa tylko z jednego działu.  Proponuję utrwalać z dziećmi poznane już słownictwo:

- kolory:

- liczby 1-20

- cześci ciała: head, nose, eyes, arms, shoulders, fingers, legs, ears, toes

- pojazdy: car, bike, train, plane, boat, bus

 

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim

https://supersimple.com/https://www.dreamenglish.com/https://www.youtube.com/