Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Wiewiórki

 

Październik - IV - V tydzień "Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele"

Kształtowanie mowy i myślenia

„Nasz sad” – wspólne urządzanie wystawy owoców w kąciku przyrody, oglądanie i nazywanie owoców przyniesionych przez dzieci

„Jabłka i gruszki” – praca z obrazkiem, przyporządkowanie owoców do drzew/ krzewów, na których urosły, nauka nazw drzew owocowych

Próba pamięciowego opanowania tekstu wyliczanki „Wpadła gruszka…”

Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych – ćwiczenie percepcji słuchowej, myślenia logicznego

Słuchanie fragmentów bajki „Apolejka i jej osiołek” wdrażanie do uważnego słuchania

Zabawy z językiem angielskim

Kształtowanie pojęć matematycznych

„W koszyku ogrodniczki” – zabawa dydaktyczna porównywanie wielkości owoców, właściwe używanie określeń „mały”, „duży”, „mniejszy”, „większy”

Zabawa matematyczna - przeliczanie zgromadzonych owoców / liczmanów w dowolnym zakresie

Zabawy ruchowe

„Mało nas do pieczenia ciasta” „Ojciec Wirgiliusz…” „Ole, Ulijanko” zabawy ruchowe w kole ze śpiewem

„Gorące ciasto” – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie na waciki kosmetyczne jak na kawałki gorącego ciasta

„Zbieramy jabłka” – zabawa naśladowcza ze wspinaniem się na palce oraz schylaniem

Umuzykalnienie

„A ja wiem” – nauka słów i melodii piosenki

Koncerty: „Herbata u królowej – Anglia – Trąbka” oraz „Muzyczna corrida – Hiszpania – Gitara” – rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej w oparciu o utwory pochodzące z różnych krajów i kultur

Zabawy z chustą animacyjną

Zajęcia plastyczne i kulinarne

„Jabłko z robaczkiem” – składanie sylwety jabłka – doskonalenie sprawności motorycznej dłoni

Malowanie farbami „Owoce pełne koloru”

„Sałatka owocowa” – przygotowanie sałatki z owoców z kącika przyrody – usprawnienie narządu mowy podczas gryzienia i żucia twardych pokarmów, degustacja sporządzonej potrawy

 

„Pasowania na przedszkolaka” – uroczyste przyjęcie dzieci do grona przedszkolaków – pokonanie lęku przed występami publicznymi

 

Zabawy na świeżym powietrzu - rozwijanie umiejętności właściwego doboru ubrań i samodzielnego nakładania ich; wdrożenie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym