Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Wiewiórki

Luty IV TYDZIEŃ 

 

Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy robić mamy

  

Zajęcia kształtujące mowę i myślenie

,,W sklepie z zabawkami” – wysłuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego o przygodach Misia Uszatka – uważnie słucha utworu literackiego

„Co jest do kupienia”? – oglądanie i omawianie zawartości broszur reklamowych różnych sklepów (hipermarketów, aptek, salonów meblowych, sklepów RTV i AGD), nazywanie produktów

Zabawy z językiem angielskim

 

Rozwijanie sprawności ruchowej

,,Biegnę po bułki” – kształtowanie umiejętności zabawy w grupie z regułami

„Niesiemy zakupy” – naśladowanie czynności noszenia ciężkich i lekkich zakupów

,,Sklep muzyczny” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem instrumentu muzycznego

 

Umuzykalnienie

”Idziemy na zakupy” –  nauka piosenki i ilustrowanie jej ruchem

 

Zajęcia matematyczne

„Robimy zakupy” –  oglądanie i omawianie historyjki obrazkowej, ustalanie kolejności występowania czynności, rozmowa z dziećmi na temat doświadczeń dzieci z tym związanych

 lub

„Sklepowa witryna” – przeliczenie elementów zbioru, tworzenie zbiorów równolicznych, rozumienie pojęć „na dole”, „na górze” z użyciem karty pracy

 

Zajęcia plastyczne

,,Co jest w torbie na zakupy?” – odgadywanie, rozpoznawanie rzeczy po ich charakterystycznych cieniach (sylwety – ser z dziurami, pieczarki, miś, marchewka z nacią)

 

Zabawy na świeżym powietrzu

Systematyczny pobyt w ogrodzie, bezpieczne zabawy na przedszkolnym placu zabaw

Wizyta w pobliskim sklepie z artykułami spożywczymi, zwrócenie uwagi na asortyment oraz na pracę sprzedawcy, drobne zakupy (owoce)

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W LUTYM

Zwroty używane przez nauczyciela

Do you like balloons? I do!

This is my balloon

Up it goes

Pull it down

How’s the weather?

It’s (sunny, rainy, cloudy) today

Please tidy up

Thank you

Point your finger up

Point your finger down

Look at me

Listen to me

Put it on your…

Now let’s wave …

Good morning/Good afternoon

Wprowadzone słownictwo

Black, pink, white

Fast, slow

Loud, loudly, quiet, quietly

Balloon

Weather

Sunny, rainy, cloudy

Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

“The Balloon Song”

“How’s the weather?”

“I’m a little snowman”

“Hello reindeer”

"Hello, hello”

"How are you today”

"Bye-bye Goodbye”

"If you are happy”

"Head, shoulders”

“My Teddy Bear”

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim http://supersimplelearning.com