Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Wiewiórki

Czerwiec III-IV TYDZIEŃ  

Moje wymarzone, bezpieczne wakacje”

  

Zajęcia kształtujące mowę i myślenie

Wysłuchanie wiersza pt. „Lato nad morzem” – omawianie treści utworu, doskonalenie słuchania ze zrozumieniem i swobody wypowiedzi

 

„Gdzie można jechać na wakacje? – burza mózgów, rozmowa na temat bezpiecznego podróżowania oraz różnych form wakacyjnego wypoczynku, takich, jak: wczasy, wycieczki, pobyt u babci, jazda na rowerze, itp. Wyjaśnienie, na czym one polegają i jak należy się do nich przygotować

 

Zapachy lata” – słuchanie wiersza M. Ledwoń, wyobrażanie sobie charakterystycznych dla lata obrazów i zapachów, rozmowa dotycząca treści wiersza oraz skojarzeń związanych z latem

 

„Lato, słyszę cię” – zabawa rozwijająca analizator słuchowy, dobieranie obrazka do usłyszanego dźwięku

 

Wycieczka do Bibliotek Publicznej Obcojęzycznej zapoznanie dzieci z zawodem bibliotekarza, wypożyczenie książki w jęz.angielskim i wspólne jej przeczytanie na zajęciach językowych

 

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2018/2019występ artystyczny dzieci pt. „Cztery pory roku u Wiewiórek”

 

 Zabawy z językiem angielskim

 

Rozwijanie sprawności ruchowej

„Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa ze śpiewem

„Opalamy brzuszki” – zabawa naśladowcza przy muzyce

„Ciężki plecak” – zabawa naśladowcza

 

Umuzykalnienie

„Wycieczka” – nauka piosenki i zabawa rytmiczna

 Słuchanie muzyki regionalnej, śpiewanie znanych dzieciom utworów muzyki ludowej

 

Zajęcia matematyczne

„Jak ziarenka piasku” – badanie dotykiem i porównywanie sypkości piasku, kaszy manny, maku; wypowiedzi na temat doznań, badanie własności fizycznych

 „Smaki lata” − zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie charakterystycznych dla lata owoców po smaku i zapachu

 

Zajęcia plastyczne

„Plaża, morze i… japonki” − praca plastyczna z wykorzystaniem różnych technik

„Prezent dla Taty” – przygotowanie niespodzianki plastycznej dla tatusiów z okazji ich święta

 Malowanie farbami na przezroczystej folii

 

Zabawy na świeżym powietrzu

„Wodne obrazy” – malowanie pędzlami przy użyciu wody, zabawy w przedszkolnym ogrodzie, zabawy w piaskownicy – formowanie z pisaku

Zabawy integracyjne z pozostałymi grupami przedszkolnymi, dzielenie się doświadczeniami poprzez wspólną zabawę

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W CZERWCU

Zwroty używane przez nauczyciela

My family

I love my family

My family loves me

Here I am

How do you do?

Let’s paint a picture

Stomp like elephants

Jump like kangaroos

Swing like monkeys

Waddle like penguins

Slither like snakes

Swim like polar bears

Dance like the animals do

 

Wprowadzone słownictwo

Sister, brother, grandma, grandpa, baby

Family, mommy, daddy,

Finger, fish

 

Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

“Family Song for Kids”

“Family song (Finger Family Collection)”

“Let’s go to the zoo”

“The Balloon Song”

“How’s the weather?”

“I’m a little snowman”

“Hello reindeer”

"Hello, hello”

"How are you today”

"Bye-bye Goodbye”

"If you are happy”

"Head, shoulders”

“My Teddy Bear”

"One little finger"

Zapraszam do odwiedzenia poniższych stron, gdzie można znaleźć m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim http://supersimplelearning.comhttps://www.elflearning.jp