Ogłoszenia - Wiewiórki

Wyprawka maluszka potrzebna we wrześniu:

  • śpiwór, wygodny strój do leżakowania;

  • zapasowe ubranie (majtki, skarpetki, bluzka, spodenki lub spódniczka); podpisane

  • ręcznik ok. 30 x 20 cm
  • kapcie na podeszwie antypoślizgowej; podpisane

  • duża paczka chusteczek higienicznych wyciąganych;

  • chusteczki nawilżane; nawilżający papier toaletowy;

Rady dla rodziców, którzy chcą ułatwić swemu dziecku start w przedszkolu:

  • w początkowym okresie jeśli jest to możliwe dobrze jest odbierać dziecko wcześniej – tuż po podwieczorku, ponieważ trzylatek ma inne poczucie czasu i okres przebywania poza domem wydaje mu się bardzo długi;

  • nie mówimy dziecku, że przyjdziemy po nie wcześniej, kiedy to jest niemożliwe, ponieważ będzie nieszczęśliwe, nie składamy obietnic, których nie możemy spełnić;

  • nigdy nie straszymy dziecka przedszkolem;

  • stosujemy w przedszkolu krótkie pożegnanie; kiedy je przedłużamy, dzieci cierpią dłużej;

  • pozwalamy dziecku zabrać cząstkę domu do przedszkola (np. przytulankę )

  • wdrażamy dziecko do przestrzegania umów i zasad;

  • przyzwyczajamy do samoobsługi, pozwalamy dziecku samemu załatwić potrzeby fizjologiczne, myć ręce, ubierać się;

  • przygotowujemy dziecku wygodny strój do samodzielnego ubierania się, który można pobrudzić pastelami czy farbami;

  • nie okazujemy dziecku własnych rozterek zostawiając je w przedszkolu, przekazujemy mu wtedy swoje lęki;

  • nie przekupujemy dziecka, to uczy malucha niewłaściwych zachowań i przyzwyczajeń;

  • niech codzienną nagrodą za „grzeczne” pożegnanie będzie wspólnie spędzony czas na zabawie;

  • od progu nie przepytujemy malucha „co było w przedszkolu”, dajemy mu czas, aby odpoczął i sam chciał podzielić się swoimi przeżyciami;

  • wszelkie trudności i zmiany zachowania dziecka zgłaszamy wychowawczyni – ona spędza z nim najwięcej czasu i może o tym powiedzieć coś więcej;

  • w ramach zachęcania dziecka do przedszkola nie obiecujemy rzeczy, których nauczycielki nie są w stanie spełnić;

  • dajemy dziecku i sobie czas na przyzwyczajenie się do nowej sytuacji;

  • w domu kształtujemy pozytywny obraz przedszkola;

  • pozostawiaj dziecko w przedszkolu mając przeświadczenie, że ma tu najlepszą opiekę zapewnioną przez doświadczoną i kreatywną kadrę pedagogiczną;

  • zanim dziecko rozpocznie edukację przedszkolną dostarczamy mu informacji dotyczących placówki – odwiedzamy ją i spacerujemy w jej pobliżu, dostosowujemy rytm dnia, itp.

     

    Uwagi dotyczące ubierania dziecka do przedszkola:

  • spodnie, spódniczki najlepiej na gumkę nie za luźną i nie za ciasną,

  • nakrycie głowy (także w okresie letnim)

  • bluzki z odpowiednio luźnymi rękawami (dzieci myją ręce z podciągniętymi rękawami, aby ich nie zamoczyć; gdy rękawy są za ciasne i nie dają się podciągnąć, dziecku trudno będzie ich nie zalać)

  • buty wyjściowe (bezpieczne, nie klapki, nie drewniaki i nie śliskie, łatwe do wkładania, zapinane na rzepy)

  • w dni deszczowe – kalosze, kurtki przeciwdeszczowe z kapturem lub pelerynki

  • kapcie najlepiej na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy (z wyjątkiem ortopedycznych) – ułatwiają dziecku samodzielne zdejmowanie i wkładanie, czyli osiąganie samodzielności w zakresie jego możliwości

  • szczególną uwagę należy zwrócić na sprawność suwaków, dzieci nie potrafią ich zreperować same, więc opóźnia to bądź uniemożliwia wyjście do ogrodu całej grupy, trzylatek z czasem sam zaczyna zapinać i rozpinać suwak, ale ten musi być sprawny!

PAMIĘTAJMY!

Dziecko powinno czuć się luźno, wygodnie. Nie stresujmy go niepotrzebnymi, trudnymi do założenia czy zapięcia częściami garderoby.

Na doskonalenie przyjdzie pora…

Wszystkie ubrania i zabawki domowe dziecka w przedszkolu powinny być oznakowane imieniem bądź inicjałami

 

 

Ramowy rozkład dnia

07:00 - 08:00

schodzenie się dzieci
zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela
przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi

08:00 - 08:35

dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci

08:35 - 08:45

ćwiczenia poranne

08:45 - 09:15

przygotowanie do śniadania , toaleta, śniadanie, mycie zębów

09:15 - 09:35

zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie

09:35 - 12:00

zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci
pobyt w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze
czynności samoobsługowe w szatni ( ubieranie się i rozbieranie)
spacery i wycieczki

zabawa ruchowa

 

12:00 - 12:40

przygotowanie do obiadu
obiad
czynności samoobsługowe, mycie zębów

12:40 - 13:00

słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela

13:00 - 14:30

odpoczynek poobiedni , słuchanie muzyki lub bajek
czynności samoobsługowe ( rozbieranie się i ubieranie, toaleta)

14:30 - 14:40

zabawa ruchowa organizowana z inicjatywy nauczyciela

14:40 - 15:00

podwieczorek

15:00 - 17:30

swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub ogrodzie
zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela
rozchodzenie się dzieci do domów