Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Sówki

Kwiecień I tydzień „Ptaki – mistrzowie przestworzy”

Poniedziałek

Kształtowanie mowy i myślenia

Dlaczego ptaki ? – wnioskowanie dzieci nt. tematu; dlaczego będziemy omawiać ptaki ?

   Są naszymi sąsiadami! Codziennie je widzimy i słyszymy – nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy. Niezwykła też jest ich różnorodność – barw, głosów, pomysłów na życie, gatunków... Do tego są z nami dosłownie od zawsze – obecne nie tylko w naszych parkach, ogrodach i domostwach, ale też w tradycji i kulturze: folklor, heraldyka i etymologia naszych nazwisk, literatura i poezja, sztuka. Symbolizują czystość, wolność, przestrzeń, marzenia. Wreszcie wiele z nich nie tylko pięknie śpiewa, ale też zachwyca swoim atrakcyjnym wyglądem. 

Nie bez znaczenia jest też aspekt praktyczny. Otóż ptaki zostały uznane przez Komisję Europejską za wskaźnik jakości środowiska - w tym w szczególności jakości życia Europejczyków. Ochrona poszczególnych gatunków i ich siedlisk stała się jednym z priorytetów Unii Europejskiej.

Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo ?” – wypowiedzi na temat treści utworu. W czasie spaceru po osiedlu wyszukiwanie ptasich gniazd, budek lęgowych. Dół formularza

Ćwiczenia gimnastyczne

„Ptasie harce” – ćwiczenia gimnastyczne ze skakanką.

 

Wtorek

Kształtowanie pojęć matematycznych

„Ptak czy ssak ? – rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych; przeliczanie zdobytych punktów; wskazanie różnic; oglądanie ptasich piór; poznanie budowy, porównanie długości.

Umuzykalnianie

„Głosy ptaków” – rozpoznawanie i naśladowanie ptasich głosów.

 

Środa

Umuzykalnianie

„Ptasie głosy” – słuchanie utworu, nauka piosenki

Zajęcia plastyczne

„Ptak” – praca plastyczno-konstrukcyjna z bibuły; odtworzenie cech charakterystycznych ptaka.

 

Czwartek

Ćwiczenia gimnastyczne

„Sportowe przedszkole” – ogólnorozwojowe zajęcia gimnastyczne w oparciu o zabawy i gry ruchowe; projekt gminny finansowany przez Wydział Sportu i Rekreacji Dzielnicy Ursynów.

Kształtowanie mowy

„To i owo o ptasich gniazdach” - burza mózgów, wykorzystanie informacji z czasopism, encyklopedii, atlasów. Utrwalenie widomości o ptakach

 

Piątek

Kształtowanie mowy i myślenia

„Ptaki dziwaki” – obejrzenie prezentacji multimedialnej o ptakach; ukazanie różnorodności (upierzenie, dzioby, gniazda, zaloty, nieloty itp.)

Zajęcia plastyczne

„Ptaki dziwaki” – praca plastyczno-konstrukcyjna z wykorzystaniem balonu.

 

 

 

Język angielski - Kwiecień

                                                                                                      Znalezione obrazy dla zapytania flaga brytyjska

 

 

 

 

Tematy

  1. Weather - przypomnienie
  2. Spring - kontynuacja
  3. Easter
  4. The Earth Day

Realizowany materiał

  • Słówka, wyrażenia dotyczące Świąt Wielkanocnych
  • Słówka dotyczące Dnia Ziemi
  • Słówka dotyczące pogody
  • Słówka dotyczące wiosny
  • Wybrane piosenki o tematyce wiosennej
  • Utrwalenie liczebników, kształtów, kolorów

Projekty:

Weather - przypomnienie opisów pogody

Spring – utrwalenie poznanego słownictwa, gier oraz zabaw

Easter – wybrane gry i zabawy o tematyce wielkanocnej

The Earth Day - zapoznanie dzieci z Dniem Ziemi