Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Motylki

 

Tydzień 18. – 22.02.2019 „Robimy zakupy”

 

Poniedziałek

Kształtowanie mowy: „Gdzie się co kupuje?” –  wypowiedzi dzieci na temat sklepów różnych branż, na podstawie własnych doświadczeń, wspólne odgrywanie scenek związanych z zakupami, zwrócenie uwagi na używanie zwrotów grzecznościowych

Ćwiczenia gimnastyczne: „Idziemy na zakupy” – opowieść ruchowa, naśladowanie codziennych czynności

 

Wtorek

Kształtowanie pojęć matematycznych: „Co jest cięższe?” – zabawy badawcze, szacunkowe określanie ciężaru, ważenie przedmiotów, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie

Umuzykalnienie: „Trójkąt – bębenek – grzechotka” – zabawa muzyczna z użyciem instrumentów

 

Środa

Umuzykalnienie: „Echo rytmiczne” – zabawa muzyczna

Zajęcia plastyczne: „Moja waga” – wykonanie wagi szalkowej z kartonu

 

Czwartek

Ćwiczenia gimnastyczne: „W supermarkecie” – ćwiczenia gimnastyczne wg  K. Wlaźnik, doskonalenie umiejętności zdrowej rywalizacji i postawy fair play

Kształtowanie mowy: „Sklep samoobsługowy” – zabawa tematyczna, zapoznanie dzieci ze specyfiką sklepu wielobranżowego

 

Piątek

Zajęcia plastyczne: „Pij mleko!” – wykonanie plakatu zachęcającego do picia mleka i jedzenia produktów mlecznych

Kształtowanie mowy: „Skąd mleko trafia na nasze stoły?”- układanie historyjki obrazkowej, poznawanie drogi mlecznych produktów, doskonalenie umiejętności przewidywania

 

 

 

Język angielski - Luty

Tematy

  1. Winter
  2. My home

Realizowany materiał

  • Utrwalenie liczebników, kształtów, kolorów
  • Pomieszczenia w domu
  • Słówka dotyczące zimy, ubioru zimowego
  • Wybrane piosenki o tematyce zimowej

Projekty:

Projektowanie gry planszowej

My Home – opisywanie i nazywanie pomieszczeń w domu

Winter – wybrane gry i zabawy o tematyce zimowej