Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Liski

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

GRUPA "LISKI"

GRUDZIEŃ

II TYDZIEŃ

 

„Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają”

 

 

 

 

 

Zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia

„Pan Bałagan” – wspólne wysłuchanie wiersza W. Chotomskiej, rozmowa o trudnościach życiowych mających swe źródło w braku porządku, odróżnienie porządku od bałaganu

„Powiedz, co schowaliśmy” – zabawa dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz – ćwiczenie spostrzegawczości

„Do sprzątania i czyszczenia” – oglądanie przedmiotów i akcesoriów służących do sprzątania, omówienie ich wyglądu i przeznaczenia

„Odgłosy sprzątania” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie odgłosów przedmiotów i urządzeń domowych

 Zajęcia ruchowa

„Zabawki na półkę” – zabawa orientacyjno- -porządkowa, doskonalenie umiejętności ustawiania się rzędem i w szeregu

„Mam chusteczkę haftowaną” – zabawa ruchowa w kole ze śpiewem

„Zamiatamy czy odlatujemy?” – zabawa naśladowcza z laskami gimnastycznymi

Sprzątam samodzielnie” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

Zajęcia matematyczne

„Porządki na półce” – ćwiczenie klasyfikacji, odnajdywanie na karcie pracy rysunków przedmiotów, które nie spełniają podanego kryterium

„Gdzie schowała się lalka?” – zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się określeniami położenia w przestrzeni: na, pod, za, obok

Zajęcia umuzykalniające

 Rytmika

„Pójdźmy wszyscy do stajenki”- utrwalenie znajomości kolędy

Zajęcia plastyczna

„Domowi pomocnicy” – składanie z części obrazków przedstawiających domowe urządzenia AGD (odkurzacz, mikser, pralka, lodówka)

 

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W GRUDNIU

Zwroty używane przez nauczyciela

I wear a hat/ scarf

These are my buttons

I’m a little snowman

It’s cold

Merry Christmas

Happy Holidays

What’s this?

What colour is…?

Please tidy up

Thank you

Point your finger up

Point your finger down

Look at me

Put it on your…

Now let’s wave goodbye

Good morning/Good afternoon

Wprowadzane słownictwo

Christmas tree

Hello Reindeer/Snowman/Santa

Goodbye Snowman/Reindeer/ Santa

One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten

I`m happy/ sad/ hungry/ angry/ sleepy/ scared – utrwalenie poznanego słownictwa

Eyes, ears, nose, mouth, paws, head, shoulders, knees, toes, arms, legs – utrwalenie poznanego słownictwa

Car, slow down, go, stop – utrwalenie poznanego słownictwa

Yellow, green, red – utrwalenie poznanych kolorów

Blue – wprowadzenie nowego koloru

Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

“I’m a little snowman”

“Hello reindeer”

„Hello hello”

„How are you today”

“Bye-bye Goodbye”

„If you are happy”

„Head, shoulders”

“My Teddy Bear”

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim http://supersimplelearning.com,