Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Liski

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

LISKI

 

LUTY 

 

 II tydzień 

„Wirusy i bakterie”

 

Zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia

- „Wirusy i bakterie”- skąd się biorą, czym są, jak się przenoszą

- „Zuzka wiruska”- słuchanie bajki, rozmowa na temat treści, nauka wyciągania wniosków

- „Jak dbać o zdrowie?’- burza mózgów, wymiana doświadczeń dzieci; zrobienie wody z cytryną, miodem i imbirem do picia

- Spacer do pobliskiej apteki

 

Zajęcia ruchowe

- zabawa ruchowa „Czy potrafimy być cicho?”

- zabawa ruchowa  „Jaki to dźwięk?”

- zabawa ruchowa   „Omiń wirusa”

- zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem woreczków

 

 Zajęcia umuzykalniające

- nauka piosenki „Witaminki, witaminki”

 

Zajęcia matematyczne

- „Liczymy wirusy” – przeliczanie w zakresie 1 – 5, porównywanie liczebności zbiorów

 

Zajęcia plastyczne

-  „Ta brzydka bakteria, ten okropny wirus” – twórcza realizacja wyobrażeń na temat wyglądu bakterii i wirusów – malowanie farbami

 

 

 

  

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W LUTYM

Zwroty używane przez nauczyciela

Do you like balloons? I do!

This is my balloon

Up it goes

Pull it down

How’s the weather?

It’s (sunny, rainy, cloudy) today

Please tidy up

Thank you

Point your finger up

Point your finger down

Look at me

Listen to me

Put it on your…

Now let’s wave …

Good morning/Good afternoon

Wprowadzone słownictwo

Black, pink, white

Fast, slow

Loud, loudly, quiet, quietly

Balloon

Weather

Sunny, rainy, cloudy

Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

“The Balloon Song”

“How’s the weather?”

“I’m a little snowman”

“Hello reindeer”

"Hello, hello”

"How are you today”

"Bye-bye Goodbye”

"If you are happy”

"Head, shoulders”

“My Teddy Bear”

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim http://supersimplelearning.com