Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Jeżyki

LUTY 2019

Tydzień I „Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy ”

Zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia

 -„Bęcek i wyprawa do sklepu”-wysłuchanie opowiadania; rozmowa o bohaterach utworu oraz własnych doświadczeniach dzieci;

 -„Na zakupy”-rozmowa na temat różnorodności i specyfiki sklepów w odwołaniu do doświadczeń dzieci;

 -„Samogłoski na zakupy”-zabawa artykulacyjna, ćwiczenia prawidłowej wymiany samogłosek

- „Wyjście do pobliskiego sklepu”-poznanie wyposażenia, asortymentu, obserwacja pracy sprzedawcy, zakupienie kilku produktów;

Zajęcia matematyczne

 - „Kupujemy i budujemy”- nauka wymiany jeden do jednego ,jeden do dwóch, jeden do pięciu (wg scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej);

Zajęcia plastyczna

 - „Szalik”-ozdabianie pasków kartonu wydzieranką z kolorowego papieru”;

Zajęcia umuzykalniające

 -„Na zakupy”-nauka piosenki, zabawa inscenizowana przy muzyce;

Zajęcia ruchowa

 -„Lekki woreczek- ciężki woreczek”-zabawa ruchowa z elementami pantomimy;

 -„ Kto wyżej”-zabawa ruchowa z podskokami;

 -„Na zakupy”-zabawa ruchowa przy piosence

 -„Slalom”- zabawa bieżna

 -„W hipermarkecie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną

Wykonanie zadań w kartach pracy „Entliczek”

 

Tydzień III 

CZY TO SIOSTRA, CZY TO BRAT, KOLOROWY Z NIMI ŚWIAT

zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia

- „Tomek i dzidziuś” – wysłuchanie opowiadania z „Książki”, rozmowa

o bohaterach opowiadania, odniesienie się do własnych doświadczeń dzieci. „Rodzeństwo” – wyjaśnienie pojęć: rodzeństwo, jedynak, brat, siostra; ustalenie, kto w grupie jest jedynakiem, a kto ma rodzeństwo i jakie

- „Cała rodzinka” – zabawa dydaktyczna doskonaląca pamięć, rozwijająca wyobraźnię twórczą (karta pracy)

- „Kołysanki” – rozmowa na temat usypiania; opowiadanie dzieciom   o sposobach na zasypianie (np. słuchanie kołysanek, bajek, liczenie baranków).  „Usypianie misia” – zabawa.

-  „We dwoje” – ćwiczenia grafomotoryczne na dużej płaszczyźnie

zajęcia matematyczne

- ”Ile? – Tyle!” – zabawa w liczenie; wskazywanie w sali przedmiotów, których jest więcej niż jeden (np. stoliki, krzesełka, talerzyki) wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

 i E. Zielińskiej

zajęcia plastyczne

„Portret” – rysowanie pastelami  rodzeństwa (prawdziwego lub wyobrażonego).

 zajęcia umuzykalniające

- nauka piosenki pt. „Razem” – słuchanie oraz  omówienie jej treści i nastroju.

zajęcia ruchowe

- zabawa ruchowa „Omiń przeszkodę”

- zabawa ruchowa  „Znajdź sobie parę”

- zabawa ruchowa   „Koty śpią – koty na spacerze””

-  zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

 

Wykonanie zadań zawartych w kartach pracy „Entliczek”

 

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W LUTYM

  1. Zwroty używane przez nauczyciela:

Stand up/sit down

Make a circle

Let`s sing

Show me

Let’s count

  1. Wprowadzane słownictwo

hello/bye, bye, goodbye

big – small

cow, pig, duck, horse, lamb, chickens

here, everywhere

animal, farm

  1. Zwroty i wyrażenia:

What’s your name?  My name is… What colour is it? How are you? What animal is it?

  1. Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

- Old MacDonald Had A Farm

- Five little Monkeys

- Hello, how are you

- The hockey pockey shake

- Bye, bye goodbye

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć

 m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim

http://supersimplelearning.com,  www.dreamenglish.com