Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - Biedronki

LUTY  2019 – TYDZIEŃ I gr. ,, BIEDRONKI’’

,, Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa’’

Działania edukacyjne

KSZTAŁTOWANIE MOWY

- ,, Śnieg’’, wysłuchanie wiersza T. Śliwiaka, zachęcanie do rozmowy na jego temat.

Kształtowanie pojęć matematycznych

- ,,Bałwankowe guziki’’ klasyfikowanie do zbiorów, rozwijanie logicznego myślenia

Umuzykalnienie

- ,,Tupu, tup po śniegu’’- osłuchanie z tekstem i melodią utworu , rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu

Rozwijanie sprawności ruchowej

- ,, Tor przeszkód’’ -zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych, wytwarzanie miłego przyjaznego nastroju w grupie

Zajęcia plastyczne

- ,, Bałwanki’’- lepienie z masy solnej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej  i koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

LUTY 2019- TYDZIEŃ III          

DO SKLEPÓW WYRUSZAMY, GDY ZAKUPY ZROBIĆ MAMY

Działania edukacyjne

Kształtowanie mowy

1.    „Bęcek i wyprawa do sklepu”- wysłuchanie opowiadania z Książki, rozmowa o bohaterach utworu oraz doświadczeniach dzieci.

2.    „Przypominajka”- sporządzenie rysunków produktów, które kupiły dzieci w opowiadaniu.

3.    Koncert, Szalony Paryż, Francja, akordeon.

Rozwijanie sprawności ruchowej

1.    „W hipermarkecie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną

- „Ruchome schody”- zabawa z szarfami

- „Promocje”- zabawa z woreczkami

- „Dywany”- zabawa z kocami gimnastycznymi

- „Dział motoryzacyjny”- zabawa w parach

2.    „Wyjście do pobliskiego sklepu”- poznanie wyposażenia, asortymentu, obserwacja pracy sprzedawcy.

Umuzykalnienie

1.    „Na zakupy”- nauka piosenki, zabawa inscenizowana przy piosence.

2.    Teatrzyk „Dorotka w krainie Oz”.

Kształtowanie pojęć matematycznych

1.     „Jaki to sklep”- dopasowanie obrazków z produktami do sklepów , w których można je kupić, przeliczanie elementów w zbiorach- praca indywidualna (karta pracy).

2.    Dobieramy do pary- zabawy tematyczne z wykorzystaniem Wycinanek- składanek

Zajęcia plastyczne

1.   „Lalka czy samochód? W sklepie z zabawkami”- wykonanie samochodu z talerzyka papierowego, ozdabianie za pomocą farm oraz figur z papieru kolorowego. Lalka z origami- wykonanie sylwety lalki za pomocą kół origami, samodzielne dorysowanie elementów twarzy.

 

 LUTY 2019 TYDZIEŃ III

,, Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę ’’

KSZTAŁTOWANIE MOWY

- ,, Wspomnienie’’ – wysłuchanie wiersza T. Szumy jako wprowadzenie do rozmowy o teatrze, wypowiedzi dzieci wynikające z doświadczeń i wyobrażeń, wspólne budowanie małego teatru w kartonowym pudle.

- ,, Nasze przedstawienie’’- wspólna realizacja  inscenizacji

- ,, Savoir vivre’’ – utrwalenie zasad kulturalnego zachowania przy stole , pomoc dzieci podczas nakrywania stołów do posiłku.

Kształtowanie pojęć matematycznych

,, Guziczkowe wzory ‘’- tworzenie rytmów matematycznych oraz klasyfikowanie wg. podanego kodu

Umuzykalnienie

- ,,Krakowiak‘’ – układ taneczny, zapoznanie z niektórymi figurami popularnego tańca.

Rozwijanie sprawności ruchowej

- ,, Jeden, dwa, trzy, to, co ja – zrób i ty !’’- zestaw ćw. gimnastycznych.

Zajęcia plastyczne

- ,,Pacynki z torebek’’- samodzielne wykonanie papierowej pacynki wg. własnego pomysłu

                                                                                                      Znalezione obrazy dla zapytania flaga brytyjska

 

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM W LUTYM

  1. Zwroty używane przez nauczyciela:

Stand up/sit down

Make a circle

Let`s sing

Show me

Let’s count

  1. Wprowadzane słownictwo

hello/bye, bye, goodbye

big – small

cow, pig, duck, horse, lamb, chickens

here, everywhere

animal, farm

  1. Zwroty i wyrażenia:

What’s your name?  My name is… What colour is it? How are you? What animal is it?

  1. Piosenki, które śpiewamy i tańczymy

- Old MacDonald Had A Farm

- Five little Monkeys

- Hello, how are you

- The hockey pockey shake

- Bye, bye goodbye

Zapraszam do odwiedzenia poniższej strony, gdzie można znaleźć

 m.in  piosenki, które śpiewamy i wiele innych ciekawych propozycji do zabaw z językiem angielskim

http://supersimplelearning.com,  www.dreamenglish.com