Porady logopedy

HARMONOGRAM PRACY LOGOPEDY

WRZESIEŃ/PAŹDŹIERNIK 

 

Zebranie – Rodzice wypełniają zgodę na badanie logopedyczne i ewentualną terapię dziecka;

Cały wrzesień – Logopedyczne badania przesiewowe we wszystkich grupach wiekowych;

Sprawdzenie stanu wymowy rozpoczynam od dzieci z grup najstarszych.

Ostatni tydzień września – Rodzice otrzymują od logopedy informację, czy dziecko wymaga terapii logopedycznej.

We wrześniu nie ma konieczności przynoszenia zeszytów do zajęć logopedycznych.

Informację, w który dzień będą odbywały się zajęcia dzieci i jak będą wyglądały otrzymają Państwo w ostatnim tygodniu września.

1 Października – rozpoczęcie regularnych zajęć logopedycznych

 

 

Pierwszy dyżur logopedyczny odbędzie się we wtorek

02.10.2018r. (wtorek)

Lista z zapisami wywieszona jest już w holu na tablicy informacyjnej.

Zainteresowanych rodziców zapraszam na spotkanie.

 

Jeśli ktokolwiek z Państwa nie odbierze kartki z informacją po badaniach przesiewowych (przekazywanych w ostatnim tygodniu września), będzie można odebrać ją ode mnie osobiście w ten dzień.

We wtorek będę w przedszkolu od godziny 7.30 do 12.30

oraz od  godz. 15.00 do 18.00

 

Ogólne informacje dotyczące zajęć lub spotkań z logopedą zamieszczane będą:

 - na tablicy informacyjnej Logopedy

 - na stronie internetowej (w zakładce – Dla Rodziców – Porady Logopedy)

 

 

Zapraszam serdecznie

Małgorzata Krysiak

Logopeda

 

 

 

Zajęcia logopedyczne odbywają się w kilku formach:

Terapia logopedyczna – są to zajęcia regularne z logopedą; dzieci przynoszą do 14 października zeszyt (32 kartkowy lub grubszy) i zostawiają go w szatni na półce. Dzieci, które w zeszłym roku uczęszczały na zajęcia logopedyczne mogą przynieść zeszyt z zeszłego roku. Proszę regularnie przeglądać zeszyt i powtarzać w domu zalecone ćwiczenia.

Obserwacja logopedyczna - polega na obserwacji dziecka w grupie przez logopedę, współpracy rodzica z logopedą i realizowaniu ewentualnych zaleceń w domu przekazanych przez logopedę.

 

 

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości

zapraszam na dyżury logopedyczne

oraz do kontaktu telefonicznego

 

Informację o dyżurach znajdziecie Państwo:

  • na stronie internetowej (w zakładce: Dla rodziców-Porady logopedy)
  • na tablicy ogłoszeń Logopedy (tablica przy gaśnicy w holu – przed wejściem do szatni )  - tutaj też będzie wywieszana tydzień przed dyżurem lista do zapisów na wybraną przez Państwa godzinę.

 

 

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE W DOMU

Drodzy Rodzice! Ćwiczenia logopedyczne nie muszą być żmudne ani męczące. Mogą być pasjonujące i przy okazji bardzo smaczne.

Jeśli tylko wykorzystacie do nich miód czy chrupki, zobaczycie, że dziecko chętnie będzie trenować poprawną wymowę.

Słomki, piłeczki, krem czekoladowy, miód, chrupki, cukierki to pomoce naukowe, dzięki którym ćwiczenia logopedyczne mogą stać się przyjemne i dla dziecka, i dla ciebie. W przypadku dzieci z wadą wymowy mogą wspomóc pracę logopedyczną (jako najważniejszy traktuj jednak zestaw ćwiczeń zalecony przez specjalistę). Ale skorzystają też na nich przedszkolaki, które mówią prawidłowo.

Zabawy logopedyczne mają na celu usprawnienie języka, warg i podniebienia w zależności od indywidualnych potrzeb dziecka.

Prawidłowa wymowa wielu głosek wymaga wydychania powietrza środkiem ust, dlatego tak ważna jest nauka dmuchania. Do zabaw z dmuchaniem przygotuj słomki, lekkie piłeczki, watki i piórka. Możesz np. urządzić wyścigi piłeczek – kto pierwszy dmuchnięciami doprowadzi piłeczkę do mety (np. na końcu stołu). Najprościej jednak puszczać bańki mydlane – chyba nie ma dziecka, którego nie zachwyca ta zabawa.

Jedzenie bez użycia rąk pozwala ćwiczyć dziecku wargi. Rozsyp na talerzu chrupki kukurydziane, kuleczki czekoladowe lub żelki i zachęć do zbierania ich z talerza buzią. Z kolei zlizywanie słodkiego kremu, sosu lub miodu z talerzyka ćwiczy sprawność języka. Naśladując zwierzęta (np. ryk osiołka) albo udając ziewanie, dziecko ćwiczy mięśnie warg i szerokie otwieranie ust konieczne do prawidłowej wymowy samogłosek.

 

 

Małgorzata Krysiak

Logopeda