Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze - JEŻYKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA GR. VIII

maj 2018

 

TYDZIEŃ II i III  - „NA ŁĄCE”

zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia

- „Mieszkańcy łąki” – rozmowa przy ilustracji przedstawiającej łąkę i jej mieszkańców. Zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne łąki.

-  Obserwacja łąki na terenie naszego ogrodu przedszkolnego,  obserwacje naturalnego środowiska, badanie kępki, źdźbła trawy, wyodrębnienie elementów budowy rośliny.  „Chodzenie na bosaka” – doświadczanie miękkości trawy.

- „O ślimaku dziwaku” – opowiadanie H. Bechlerowej, rozmowa kierowana na temat ślimaków, oglądanie albumów przyrodniczych, przybliżenie podstawowych informacji o ślimakach

-  „Motyle” – słuchanie wiersza M. Kownackiej, rozmowa kierowana na temat motyli, poznanie ich nazw i wyglądu

- „Odgłosy łąki” – słuchanie i rozpoznawanie odgłosów zwierząt (żaba, świerszcz, pszczoła)

zajęcia matematyczne

-  „Jak biedronka zgubiła kropki” – opowiadanie nauczyciela połączone z zabawą matematyczną z odejmowaniem bez ustalania wyniku liczbowego

- „Dobieramy do pary” – poznanie najbardziej charakterystycznych zwierząt łąkowych, zabawa z wykorzystaniem kart z  „Wycinanek-składanek”

 zajęcia plastyczne

- „Pszczółka” – wykonanie pszczoły z rolki po papierze. Malowanie odpowiednimi kolorami, doklejanie skrzydełek z folii bąbelkowej

- „Ślimaczek” – formowanie ślimaka z plasteliny

zajęcia umuzykalniające

- „Wiosenny walczyk”  – nauka piosenki z zabawą ortofoniczno-emisyjną (na podstawie piosenki)

- nauka piosenki „Dziś na łące trwa zabawa”

zajęcia ruchowe

- zabawa ruchowa  „Żabki”

- zabawa ruchowa  „Zwierzęta na łące”

- zabawa ruchowa  z  czworakowaniem  „Mróweczki”

- zabawa ruchowo – naśladowcza  „Wysoka trawa”

TYDZIEŃ IV  - „ŚWIĘTO MAMY”

zajęcia z zakresu kształtowania mowy i myślenia

- „Moja mama to…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, prezentacja imion i krótka charakterystyka mamy  (wygląd zewnętrzny, usposobienie). Wykorzystanie przyniesionych przez dzieci zdjęć mam.

- „Jak pomóc mamusi?” – rozmowa kierowana po wysłuchaniu wiersza „Krasnoludki”

- „I kto to mówi?” – zagadki słuchowe, rozpoznawanie głosów męskich i kobiecych

- „Życzenia na raz, dwa, trzy” – wysłuchanie wiersza Z. Staneckiej z „Książki” i nauka wiersza na pamięć jako wstęp do układania samodzielnych życzeń dla rodziców,

zajęcia matematyczne

- „W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów

zajęcia plastyczne

- „Portret mojej mamy” – rysowanie pastelami, wyjaśnienie pojęcia „portret”,

- wykonanie prezentu dla mamy – bransoletki

zajęcia umuzykalniające

- nauka piosenki dla mamy pt. „Kocham cię mamusiu”

zajęcia ruchowe

- zabawa ruchowa  „Idziemy na spacerek”

- zabawa ruchowa  „Kwiaty”

- zabawa ruchowa  „Ojciec Wirgiliusz”

- zabawa ruchowa  „Znajdź parę w tym samym kolorze”

 

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania flaga anglii gif

 

JĘZYK ANGIELSKI

  1. Rozpoczynanie zajęć piosenką: „Hello, how are you today?”, „Hello, hello” lub “Good morning”
  2. Poznanie nowych kolorów: pink, orange, brown, purple.
  3. Utrwalenie poznanych nazw kolorów: green, blue, yellow red przy piosence "I see something blue".
  4. Wskazywanie przedmiotów o określonym kolorze.
  5. Nauka piosenki: „I see something pink"
  6. Próba liczenia do 7 przy piosence "Seven steps"
  7. Utrwalenie słownictwa: owoce, kolory, liczenie, zabawki, emocje, części ciała, zwierzęta.
  8. Zabawy przy wcześniej poznanych piosenkach.
  9. Żegnanie się piosenką „Bye Bye Goodbye"