Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze BIEDRONKI

 

STYCZEŃ 2018- TYDZIEŃ I "NOWY ROK SIĘ WŁAŚNIE ZACZĄŁ I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ"

 

KSZTAŁTOWANIE MOWY

,,Czy wiesz, która godzina?”- podczas słuchania wiersza Cz. Janczarskiego oglądanie różnych rodzajów zegarów: ściennych, na rękę, ze wskazówkami i elektronicznych, porównywanie wyglądu, rozmowa na temat ich przeznaczenia.

Kształtowanie pojęć matematycznych

,,Balony i piszczałki”- ćwiczenie matematyczne na karcie pracy, łączenie w zbiory takich samych elementów, przeliczanie liczby elementów w zbiorze.

Umuzykalnienie

,,Do przodu krok”- nauka słów i melodii piosenki, ilustrowanie ruchem treści piosenki.

Rozwijanie sprawności ruchowej

- "Misie i lale”- zabawa ruchowa.

- "Szybko- wolno”- zabawa ruchowa, szybka reakcja na zmianę tempa.

- "Pajacyk”- zabawa ruchowa z podskokami.

- "Dzieci śpią, dzieci się bawią”- zabawa orientacyjno- porządkowa.

- "Taniec z balonami”- zabawa ruchowo- taneczna.

Zajęcia plastyczne

"Wspomnienie sylwestrowej nocy – sztuczne ognie”- wykonanie pracy plastycznej. Przy użyciu rolki po papierze odbijanie na kartce farb, dekorowanie brokatem powstałych sztucznych ogni.

Działania edukacyjne na II tydzień stycznia2018

 

KSZTAŁTOWANIE MOWY

,, Zamki nie tylko z piasku’’- oglądanie książek i albumów z zamkami, pałacami rozmowa na temat różnic w wyglądzie, analiza ilustracji i wiersza ,, Kto mieszka w zamku? , wspólne budowanie zamku z klocków

 

Kształtowanie pojęć matematycznych

,, Dla kogo tarcza? Korona dla kogo?’’- łączenie w pary obrazków na zasadzie podobieństwa. Praca w kartach pracy ( karta nr. 26)

Umuzykalnienie

,, Mała smutna królewna’’- osłuchanie z melodią i słowami piosenki, nauka tekstu

Rozwijanie sprawności ruchowej

,, Jaworowi ludzie’’- tradycyjna zabawa ze śpiewem

,, Turniej rycerski’’ zabawa zręcznościowa

,, Wąska dróżka’’- zabawa ruchowa z elementami równowagi

,, Parada kogutów’’- zabawa naśladowcza, marsz z podciąganiem kolan do góry

,, Kurczęta’’- zabawa przy muzyce

Zajęcia plastyczne

,, Królowa i Król’’- wykonanie portretu, poprawne rozmieszczenie elementów twarzy, samodzielne wycinanie pasków z kolorowego papieru.

 

STYCZEŃ 2018- TYDZIEŃ III          KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA, BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA

Działania edukacyjne

Kształtowanie mowy

1.   „Babcia i dziadek”- rozmowa o stopniach pokrewieństwa, wyjaśnienie dzieciom pojęcia babcia- mama mamy/ taty, dziadek- tata- taty/ mamy.

2.   „Jak można ciekawie spędzać czas z dziadkami”- rozmowa na podstawie ilustracji z Książki, wiersza M. Strzałkowskiej oraz fotografii przygotowanych przez nauczyciela.

Kształtowanie pojęć matematycznych

1.   „Bukietów kwiaty pełne”- zabawa dydaktyczna, porównywanie liczebności zbiorów- bukietów: dużo, mało, tyle samo, mniej więcej, doskonalenie znajomości liczebników: 1,2, 3,4

Umuzykalnienie

1.   ,,Jestem sobie mała wnusia”- nauka słów i melodii piosenki, ilustrowanie ruchem treści piosenki.

Rozwijanie sprawności ruchowej

1.   ,,Kot i myszy”- zabawa muzyczno- ruchowa.

2.   „Babcia i dziadek”- zabawa ilustracyjna

3.   Zabawy równoważne:

 „Idę po wąskiej dróżce” – chodzenie po wąskim prostym lub krętym torze wyznaczonym np. pomiędzy krzesłami

 „Idę po mostku” – chodzenie po wyznaczonej linii, obok taśmy

„Zbieranie kwiatków”- skakanie do kolorowych szarf

Zajęcia plastyczne

1. ,,Herbatka dla kochanej babci i dziadka”- wykonanie prezentu, ozdabianie słoiczka z pomocą nauczyciela, samodzielne kolorowanie kwiatków pastelami, wsypywanie herbatki.

Znalezione obrazy dla zapytania flaga anglii gif

JĘZYK ANGIELSKI

  1. Rozpoczynanie zajęć piosenką: „Hello, how are you today?”, „Hello, hello” lub “Good morning”
  2. Poznanie słów z kategorii zabawki: teddy bear, car, doll, ball.
  3. Utrwalanie zwrotów „How are you today”, „What colour is it?”
  4. Poznanie nowych zwrotów: "I like, I don't like".
  5. Nauka piosenki: "My teddy bear"
  6. Utrwalenie słownictwa: owoce, kolory, liczenie, .
  7. Żegnanie się piosenką „See you later”.