Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze BIEDRONKI

MAJ 2018- TYDZIEŃ II           RUCH TU WIELKI, DŹWIĘKÓW MOC, Z TRAW NA ŁĄCE MIĘKKI KOC

Działania edukacyjne

Kształtowanie mowy

1.    „Jak biedronka zgubiła kropki”- wysłuchanie wiersza W. Chotomskiej, odpowiadania na pytania dotyczące treści wiersza.

2.    Rozwiązywanie zagadek zadawanych przez nauczyciela o mieszkańcach łąki.

Kształtowanie pojęć matematycznych

1.    „Jak biedronka zgubiła kropki”- zabawa matematyczna,  dzieci układają na swoich sylwetach kropki zgodnie z treścią wiersza, następnie  głośno przeliczają ułożoną liczbę kropek liczebnikami porządkowymi ze wskazaniem kolejnych kropek.

Umuzykalnienie

1.    ,,Wiosenny walczyk”- wysłuchanie i omówienie treści piosenki, zabawa muzyczno- ruchowa przy piosence.

Rozwijanie sprawności ruchowej

1.    ,,Zwierzęta na łące”- zabawa ruchowa.

2.    „Biedroneczki lecą do nieba”- zabawa naśladowcza

3.    „Wiosną rozkwitają kwiaty” – kształtowanie zdolności improwizacji ruchowej.

4.    „Wiosenny wietrzyk” – uwrażliwienie na zmiany dynamiczne zachodzące w utworze.

5.    „Złap boćku żabę” – zabawa zręcznościowa.

Zajęcia plastyczne

1. ,,Ślimaczek, biedronka i pszczółka”- formowanie postaci ślimaka, pszczoły lub biedronki z plasteliny.

MAJ 2018 – TYDZIEŃ III 

   ,, WYBRAĆ ZAWÓD- TRUDNA SPRAWA, DLA NAS JESZCZE TO ZABAWA’’

Działania edukacyjne

KSZTAŁTOWANIE MOWY

,, Gdy jestem w przedszkolu’’- wysłuchanie wiersza, omówienie ilustracji, oglądanie obrazków przedstawiających różne zawody, nazywanie zawodów.

Kształtowanie pojęć matematycznych

,, Koperty’’- porównywanie rozmiarów kopert, układanie według wielkości wzrastającej lub malejącej

Umuzykalnienie

,, Jedzie pociąg’’- zapoznanie z tekstem i melodią piosenki, poznanie pracy kolejarzy

Rozwijanie sprawności ruchowej

,, Ćwiczyć każdy może ‘’- ćwiczenia i zabawy z liną

Piknik Rodzinny- wspólna zabawa z rodzicami

Zajęcia plastyczne

,, Znaczki pocztowe’’- projektowanie własnego znaczka

 

MAJ 2018- TYDZIEŃ IV           

BUKIET, PREZENT I CUKIERKI, DZIŚ RODZICÓW DZIEŃ JEST WIELKI.

Działania edukacyjne

Kształtowanie mowy

  1. „Kocham moich rodziców, bo…”- rundka słowna, wymienianie powodów, za których kocha się swoich rodziców, pogłębianie więzi rodzinnych.  
  2. „Dziś Święto Mamy”- wysłuchanie wiersza i nauka życzeń na pamięć.

Kształtowanie pojęć matematycznych

  1. „W szafie rodziców”- zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i pojedynczych elementów. (karta pracy nr. 55)

Umuzykalnienie

  1. „Życzenia dla mamy i taty”- nauka piosenki i układu tanecznego, wykonywanie piosenki z podziałem na role.

Rozwijanie sprawności ruchowej

  1. ,,Kwiaty”- zabawa ruchowa.
  2. „Brat z siostrzyczką- zabawa orientacyjno- porządkowa.
  3. „Poszukaj swojego dziecka”- zabawa w zespołach.
  4. „Zabawa z chustkami”- zabawa ruchowa.
  5. Zabawy z woreczkami: rzut do celu, chodzenie z woreczkiem na głowie, utrzymywanie równowagi z woreczkiem na stopie.

Zajęcia plastyczne

  1. „Kwiatek dla mamy”- wypychanie płatków kwiatków z kart pracy, przy pomocy nauczyciela przyklejanie płatków do słomki i zawiązywanie kokardki.
  2. „ Krawat dla taty”- wypychanie sylwety krawata z kart pracy, zaginanie i przyklejanie w określonym miejscu, przewiązywanie wstążki.
  3. Portret mojej Mamy- wykonanie portretu Mamy z pomocą nauczyciela.

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania flaga anglii gif

 

JĘZYK ANGIELSKI

  1. Rozpoczynanie zajęć piosenką: „Hello, how are you today?”, „Hello, hello” lub “Good morning”
  2. Rozgrzewka językowa: My name is..., How are you?
  3. Zabawa „Look at me” Powtarzanie czynności i nazywanie ich (walk,run, hop, stop) zachęcając dzieci, aby powtarzały odpowiednie ruchy i słowa.
  4.  Zabawa „Walking, walking”. Pokazywanie wymienionych  czynności za pomocą kukiełki. Dzieci naśladująjej ruchy i nazywają czynności.
  5. Utrwalenie poznanych nazw kolorów: green, blue, yellow red, pink, orange, brown, purple przy piosenkach "I see something blue", „I see something pink.
  6. Wskazywanie przedmiotów o określonym kolorze.
  7. Nauka piosenki: Próba liczenia do 7 przy piosence "Seven steps"
  8. Utrwalenie słownictwa: owoce, kolory, liczenie, zabawki, emocje, części ciała, zwierzęta.
  9. Żegnanie się piosenką „Bye Bye Goodbye"